Lietuvos literatūros ir meno archyvas pasidalino išskirtine nuotrauka, kurioje užfiksuotas kadras su prierašu "Vilniaus oro uostas. Ruošiamasi skrydžiui Vilnius-Anykščiai."


Apie 1955 metais darytoje nuotraukoje užfiksuota akimirka, kaip gydytojos A. Karužaitė ir N. Poliučina vyksta į Anykščius suteikti pagalbą sunkiam ligoniui.
"Po karo ėmus atkurti sveikatos apsaugos sistemą, kai trūko kvalifikuotų gydytojų, ligoniams aptarnauti buvo nutarta panaudoti aviaciją. 1944 m. rudenį Vilniuje buvo įsteigta Sanitarinės aviacijos stotis, o 1945 m. balandžio 18 d. Lietuvos vyriausybės nurodymu prie visų apskričių miestų ir miestelių sanitarinei aviacijai (kuri priklausė Sveikatos apsaugos ministerijai) buvo išskirti 1–1,5 ha žemės sklypai lėktuvų kilimo ir tūpimo aikštelėms įrengti. Jau 1945 m. pabaigoje tokios aikštelės buvo įrengtos Mažeikiuose ir Ukmergėje, sutvarkyta aikštelė Telšiuose. Šios aikštelės buvo pritaikytos turimiems lengvojo tipo lėktuvams tūpti.
Siekiant stiprinti aviaciją, keleiviai pradėti skraidinti daugiaviečiais stūmokliniais ir reaktyviniais lėktuvais, kurie buvo greitesni ir patogesni. 1953 m. buvo išskirti keturių vietų lėktuvai JAK-12A, JAK-12M ir JAK-12R. Jų bazė buvo Vilniaus ir Kauno aerodromuose, jie buvo naudojami keleivių pervežimui ir vietinėse oro linijose.
1954 m. pradėti eksploatuoti 12 vietų AN-2 tipo lėktuvai. Jais buvo patogu vežioti ir ligonius, nes tilpo medicinos įranga", - rašo Lietuvos literatūros ir meno archyvas.

 

-ANYKŠTA

Palikite komentarą

Sąlygos ir terminai.
  • Dabar

    Nuoroda

    Važiuočiau kur su dviračiu pagaus šunys nubaus

    Prieš 4 mėnesių
  • Pencinykas

    Nuoroda

    Reikia ir dabar organizuot lėktuvų skraidymą. Autobusų maršrutai atšaukti, jų mažai tebevažinėja, į kai kuriuos autobusus net nebeima keleivių, nes autobusai kaip kišenė maži važiuoja, keleiviai nebetelpa. Į kai lkurias kaimo vietoves, miestelius autobusai nebevažinėja nuo sovietmečio. Lėktuvai būtų išeitis. Pavyzdžiui, galėt skraidyt lektuvas Anykščiai- Surdegis-Kupiškis, Anykščiai- Rubikiai- Utena, Anykščiai- Mikieriai-Svėdasai ir pan.

    Prieš 4 mėnesių
  • Vinca

    Nuoroda

    aledromas atsimenu buva pre seiminyskiu ce int kavarcku vaziuoant kairej .

    Prieš 4 mėnesių
  • prie spartako

    Nuoroda

    buvo,,teko labai mazam skristi,kur dabar likes karjeras,

    Prieš 4 mėnesių
  • Skrisdavo ir skraidindavo sunkius ligonius, jei buvo galimybė. Anykstenai matydavo sukancius ratu malunsparnius. Sakydavo. Kazkam labai blogai.... O dabar, jei kazkam labai blogai....

    Prieš 4 mėnesių
  • Medico

    atsakymas į: W Nuoroda

    Dabar kai blogai taip pat astkrenda sraigtasparnis, tik dešimt kart geresnis ir greitesni:
    https://www.lrt.lt/naujienos/sveikata/682/1266631/antra-karta-per-savaite-kariuomenes-sraigtasparnis-gabeno-donoro-organus

    Prieš 4 mėnesių
  • 7

    atsakymas į: Medico Nuoroda

    Yra įvairūs variantai, ne organų pervežimai tada buvo....

    .

    Prieš 4 mėnesių
  • Nors

    Nuoroda

    Lėktuvai buvo ne šiuolaikiniai bet paprastam žmogui prieinami ti būdavo paprasčiausia transporto priemonė su kuria greičiausiai nuvykdavo skraidė ir dosafe o dabar užmirški

    Prieš 4 mėnesių
  • k

    atsakymas į: Nors Nuoroda

    Vilnius – Palanga aviabilieto kaina devintojo dešimtmečio viduryje (tarkim, 1985 m.): 9 rub. Autobuso bilieto kaina tuo pačiu maršrutu: 6 rub. Ir vienus, ir kitus bilietus gauti būdavo ne taip jau paprasta. Reikėdavo pirkti labai iš anksto ir stovėti eilėje.

    Prieš 4 mėnesių
  • to k

    atsakymas į: k Nuoroda

    1984 m., kuomet vidutinis atlyginimas pakito 6 rb siekė 183,9 rb
    Bilietas 5 proc. vidutinės algos.
    2000 birželyje 45 eurus už skrydį mokėję tautiečiai sakė, kad kaina nėra didelė.
    2020 III ketv. NETO („į rankas“) – 927,9 EUR, Ir vėl bilieto kaina 5 proc. vidutinės algos.

    Prieš 4 mėnesių