Naujienos

Anykščių rajono tarybos narys,liberalas Kęstutis Indriūnas feisbuke plačiau pakomentavo savo pasiūlymus, kurie pastarosiomis dienomis susilaukė daugybės reakcijų tiek iš komentatorių, tiek ir iš respublikinės žiniasklaidos.
"Norėčiau plačiau aprašyti savo idėjas Anykščiams, nes spaudoje daug visokių interpretacijų. Apie transporto problemas kalba visi, vieni galvoja kaip jas spręsti, kiti tik kritikuoja, bet nieko nesiūlo. Esu Anykščių rajono tarybos narys ir man rūpi mūsų miesto reikalai. Todėl paskatintas 2020 metų rugsėjo mėnesį vykusių kūrybinių dirbtuvių, sprendžiant Anykščių miesto centrinės dalies erdvių sutvarkymą, rezultatais, išdrįsau garsiai tiesiog pasakyti apie amžinas problemas infrastruktūros srityje ir todėl pateikiau kelis pasiūlymus:
• Vasaros sezono metu labai padaugėja automobilių, tad išauga oro tarša, dar daugiau – dažnai netvarkingi automobiliai paskui save palieka tepalų dėmes, kas kenkia mums kaip miestui, kuris siekia kurorto statuso. Vietiniai gyventojai skundžiasi. Gal tik tyliai. Aš, juos atstovaudamas, manau, kad labai svarbu mieste užtikrinti švarų orą, kuriuo kvėpuojame visi, švarią aplinką, kuria naudojamės visi. Jokių „ Šlakbaumų“ tikrai nebus, niekas to ir nesiūlė. Šiandien yra puikių elektroninių priemonių ( terminalų, kamerų ir kt.), kaip užfiksuoti automobilio numerį. Automobiliui net sustoti nereikia. Aišku, pradžioje galima būtų įvesti pagalvės mokestį, kol surinktume lėšų įrangai pirkti.
• Buvo ir yra siūlymas įvesti „anykštėno kortelę“. Anykščių rajono gyventojai turėtų puikią progą pasinaudoti anykštėno kortele, jiems įvažiavimas būtų nemokamas, o gal ir kitos paslaugos Anykščiuose ženkliai pigesnės taptų.
• Didelė problema yra automobilių stovėjimo aikštelės daugiaaukščių rajonuose, kuriose kai kurie gyventojai stato po tris mašinas, o kai kurie neranda kur pastatyti ir vieno automobilio. Taip pat ne vienoje aikštelėje, net ir gatvėse stovi ir surūdijusio laužo. Manau, kad puikiai galima būtų vėl panaudoti Anykštėno kortelę, prie jos priskiriant vieną automobilį, tuo tarpu tik antras automobilis turės atrasti tinkamą vietą, specialiai tam įrengtose aikštelėse, neužimant tikrai ne tokiam automobilių kiekiui pritaikytuose kiemuose. O kuo kalti vaikai ar pagyvenę žmonės, kurių kiemuose vien transporto priemonės???
• Siūlau miesto centre esamas stovėjimo aikšteles padaryti mokamas, žinoma su tam tikromis išlygomis, pavyzdžiui, 1 ar 2 pirmosios valandos nemokamos.
Profesionaliame darbe – Anykščių miesto centrinės dalies koncepcijoje buvo nagrinėta daug momentų, istorija, miesto struktūra, pokyčiai bei ieškota būdų, kaip suteikti šioms svarbioms vietoms patrauklumą, gyvybingumą, tinkamai prisiminti praeitį bei kaip planuoti ateitį.
„Europos praktikoje viešųjų erdvių įvairovė ir ryšiai tarp jų yra neatsiejama kiekvieno regeneracijos projekto dalis. Anykščių A. Baranausko aikštėje ir jos prieigose dominuoja automobiliai, erdvės fiziškai nusidėvėjusios, o ryšiai su kitomis Anykščių centro erdvėmis nėra aiškiai suformuoti, didžiulis
automobilių srautas ir tranzitinis transportas fragmentuoja miestą, todėl vakarais miestas tuštokas.
Norint, kad A. Baranausko aikštė vėl taptu gyva senamiesčio dalimi, visų pirma teritorijoje prioritetą būtina teikti pėstiesiems bei apriboti automobilių tranzitą per teritoriją. Taip sukuriant Europos senamiesčiams būdingą aplinką, su plačiais šaligatviais, pėsčiųjų ir lėto eismo gatvėmis bei kavinių terasomis. Antra - svarbu užtikrinti viešųjų erdvių tęstinumą ir integraciją su kitomis miesto centro viešosiomis erdvėmis, kad miestiečiai lengvai ir aiškiai orientuotųsi erdvėje, galėtų saugiai judėti tarp parkų, aikščių, skverų. Trečia - svarbu pasiūlyti miestiečiams didesnę erdvių įvairovę aktyviai ir pasyviai rekreacijai, renginiams ir prekybai taip didinant ,miesto centro patrauklumą gyvenimui ir komercijai. Ketvirta - ties viešosios erdvės perimetru pritraukti funkcijų, galinčių užtikrinti viešosios erdvės gyvybingumą dienos metu ir iki pat vėlyvo vakaro, bei pritaikyti viešąsias erdves ne tik prekybai ir renginiams, bet ir mažiems neformaliems susitikimams. Tik kompleksinis viešosios erdvės sprendimas gali priversti Anykščių svečius ir gyventojos šiomis erdvėmis naudotis ir jose užsibūti, tuo tarpu sėkminga viešoji erdvė traukia verslą ir skatiną bendrą centro atsinaujinimą. Pagrindinis uždavinys – užtikrinti komplekso integraciją ir judumą mieste. Tikslas - užtikrinti gerą miesto centro pasiekiamumą visomis transporto rūšimis ir patogų pėsčiųjų judėjimą jo viduje, prioritetą teikiant pėstiesiems, visuomeniniam transportui ir dviračiams. Didžiąją dalį miestų viešųjų erdvių sudaro ne aikštės ir skverai, o miesto gatvės, parkai ir želdynų masyvai. Miestų gatvės yra pagrindiniai miesto socio-kultūrinės ir ekonominės-funkcinės programos nešėjai, kurie dėvisi greičiau, todėl siekiant esminio kokybinio viešųjų erdvių pokyčio reikėtų sutelkti dėmesį į gatves ir jas planuoti ne kaip transporto koridorius, o kaip viešąsias erdves.
Dauguma Europos senamiesčių pasirinko riboti automobilių tranzitą, o jų stovėjimo aikšteles dažniausiai numatomos už istorinių senamiesčių ribų. Kartais taikomos kompleksinės priemonės: gerinamas susisiekimas viešuoju transportu, dviračiu, pėsčiomis skatinamas dalinimasis transporto
priemone, kuriami persėdimo („transfer“) taškai. Visų pirma, svarbu gerinti teritorijos pasiekiamumą pėsčiomis, viešuoju transportu, skatinant dviračius ir taip mažinti ne tik parkavimo vietų poreikį, transporto intesyvumą centro prieigose. Antra - automobilių stovėjimą spręsti ne tik teritorijoje, bet už miesto centro ribų, taip sukuriant daugiau vietos viešajai erdvei ir miestiečių poilsiui. Pvz. Savivaldybės administracijos pastato teritorijos ar kitos viešos aikštelės savaitgalį galėtų atsiverti miesto svečiams. Trečia - riboti (bet ne drausti) automobilių tranzitą per miesto centrą ir taip gerinti vietos erdvinę kokybę bei kurti daugiau erdvės pėstiesiems. Ketvirta – skatinti transporto inovacijas, kurios padėtų geriau orientuotis teritorijoje, saugiau ir greičiau judėti, mažintų taršą ir didintų lankytojų patogumą. Automobilių eismo ribojimas nėra blogas dalykas tik tada, kai egzistuoja geros, greitos ir patogios alternatyvos, kurių diegimas ne tik didina srautus, bet ir ilgainiui gali paskatinti išrankų ir patogumą mėgstantį vairuotoją persėsti į autobusą.“ – čia citata iš mano minėtos koncepcijos. Taip daro visi civilizuoti pasaulio miestai, galvoja, svarsto visas ir įvairias galimybes, kaip pagerinti aplinkos kokybę.
Labai norėčiau, kad Anykščiai taptų miestu, kuriame gera visiems: miesto svečiui, pravažiuojančiam, o svarbiausia čia gyvenančiam", - komentare rašo K.Indriūnas.
Komentarai (51)
-
-
-
Piatra
Nuorodapaskyrtu many pinancu ministeriu, ti aš per nakčiu tiek jum mokesčių prigalvočiau, kad jum nesisapnuotu net keip per Valpurgijos naktį. Ti proto dauk neraikia. A daba stoviu Darba Biržej
-
Rita
NuorodaLabai teigiamai vertinu p.Indriūno mintisir pasiūlymus.Gera matyt žmogaus pastangas del mūsų visų. Pasitikiu jo nuovokumu pilnai.
-
robertas
NuorodaMan labai idomu kur Anyksciuose galima butu padaryti aplikeli, juk per Anykscius ir toliau teka upe Sventoji.Vadinasi kazkur reiketu statyti tilta.Taip kad apvaziuti Anykscius galima nuo Kauno puses tik per Radiskiu tilta link Utenos.Kito varianto as nematau.Zinoma as tai taikau ;furoms;
-
Gabriukas
NuorodaKai vastybes pajamos tik is mokesciu-ypac is pvm...gerove bus tik saujelei tautos,tai yra isrinktiesiems-visiems kitiems tik emigracija ir...kapai.O tauta emigravo todel, kad Sajudis sugriove tautai pajamas-niekas neapsimokejo,nieko nereikejo-buvo mastoma,kaip pakeisti turto kontrole-ir sukurti,kak vastybinis turtas,tai yra blogis ir jo nereikia-ispardavet,issidalinot-pagrindines darbo priemones-pardavet metaian-gyvensim is mokesciu ir bus Amerika...gyvenimas is mokesciu atnes neregeta skurda-kadangi zmogus dirbs tik ant mokesciu pas privatininka-o pavaigymui eis i banka vartojimo paskojos-VA TAIP PONAI LIBERALAI...
-
Vitalija
NuorodaPritariu K.Indriūno mintims .Aplinkelis kažkada gal ir bus .Vienykimės visi kartu dėl Anykščiú grožio, mažesnės taršos.
-
-
Buves anykstenas
NuorodaPasiulymas ryskiai perdaug ankstyvas. Kurorto statuso dar tik siekiama,o ir kaip kurorta Anykscius,sunkiai isivaizduoju. Tiesiog grazus gudzios provincijos miestelis. Apie koki naktini gyvenima galima kalbet,kas sedes kavinukese,kuo pritrauksit poilsiautojus? Apie tai reiktu mastyt,o ne apie mokescius. Druskininkuose ar Birstone islikusi dar net "smetonine" poilsiavietes aura,o Anyksciuose tai dar tik bandoma kurt ir pradedama visai nuo kito galo. Mastykit kaip pritraukt poilsiautojus,o ne kaip atstumt.
-
Visiškai pritariu!
NuorodaSeniai reikalinga Anykštėnui Anykštėno kortelė. Pasirodo protingas žmogus tas Kęstutis Indriūnas. Toks žmogus tiktų vadovauti rajonui ar būtų renkamas į LR seimą!
-
-
-
-
-
-
Negaliu atsidžiaugt
NuorodaLiberalų Trojos arklys. Masiulis vos nenuskandino liberalų, o Anykštėnas vietinius tikrai nusitems..
-
Gabriukui
NuorodaO kodėl ubagiška tauta? Gal todėl, kad didžia dalim esam dvasios ubagai visų pirmiausia. Kai nuvykstam dirbti į užsienius - ariam po 12 14 valandų su šypsena, o savo krašte tik šmeižiam savo valstybę? Pykstam ant turtingesnio už save, reikalaujam iš valstybės visko už dyką, suprantame tik svae, ne kitą. Pažiūrėkime pirmiausia į save, ką mes davėme miestui, valstybei, kuo prisidėjome prie gerovės. Kodėl važinėjame su nuodus išmetančiais automobiliais? Jei visi į viską žiūrėtumėme sąžiningai, o ne su atsuktais tik į save prištais - būtume tikrai gerovės valstybė. Kaip Šveicarija, kuri kaip pavysdys mūsų prezidentui.
-
Va tame ir esme ,kad Anyksciu savivaldybe nutare tursenti ir pragyventi is likusios LIetuvos mokesciu moketoju dar prisidurdama pinigeliu ka nors parduodama, ar uzdarydama, su pasitenkinimu pareiske, kad mums nereikia gamybos imoniu .Rajonas nustekentas ,bedarbyste didziule ,demografine padetis siaubinga ,kas toliau ?
-
Gabriukas
NuorodaSugalvoti nauja mokesti savo Tautai didelio proto ar isilavinimo nereikia... Sugalvoti ir suteikti Tautai papildomas pajamas-va čia išukis musu Santvarkai!!! Kai igyvendini pajamas Tautai papildomas-tada galima ir mokesčius ivesti-va taip yra tvaru is stabilu ponas Kęstuti-UBAGIŠKA TAUTA ESAM PAGAL PAJEMAS EUROPOJ!!!
-
Jis
NuorodaNori kaip Maskvos tokiu šalygatviųbedarbystė maras o jis svaigsta apie kažkokius parkus Lietuva tik pradėjo grimzti dar ilgai reiks prisikelti ir atsigauti tokie dalykai neturėtų būti diskutuoti, geriau diskutuokite apie tai kaip negydo žmonių
-
-
-
-
gal
Nuorodabuvo niekam nezinoma asmenybe ,o dabar spauda raso jiam skiriamas demesys , paprastas budas isgarseti pasiulyk pora nesamoniu ir tave isgirs
-
Indriūnai
NuorodaKaip apmokestinsi ,,fūras", kombainus, traktorius ir kitą krovininį transportą, kertanti miestą ir rajoną. Kitas dalykas, turistams Anykščiai neįdomus,nes visos pramogos ir lankytini objektai randasi ne mieste.
-
Kestuciui
NuorodaNereikia kreipti dėmesio į komentarus, o ypač į piktus. Jie nukreipti į griovimą, o ne į kūrimą. Vartotojiška visuomenė esam. Visi tik kalbam, kad reikia keistis. O kai pasiūloma kaita - rėkia. Tai aliuzija į senovės legendą, kada bliauna avinai vedami aukojimui.
-
-
-
visiškai neadekvatus
NuorodaApie kokį senamiestį jis čia svaigsta, su kokiais Europos miestų senamiesčiais jis čia lygina? Šitoje kolchozo centro tipo pravažiuojamoje gyvenvietėje? Kur Anykščių miesto (jei jis pretenduoja būti miestu) visuomeninio transporto išplėtotas tinklas? Traukinukas iki Puntuko? Kur aplinkkelis, jei norima apmokestinti tranzitą respublikiniu keliu per šį bažnytkaimį? Ta prasme, aplinkkelį be abejo norėsite statyti už visos šalies lėšas, nes savų neuždirbsite niekada, o jau tada iš visos šalies lupsite už pravažiavimą pro savo 9 tūkst. gyventojų nesukrapštantį miestuką? Jūs turite kur kas didesnių problemų, nei parkavimas ar pravažiavimas, demografinių visų pirma, ir ekonominių.
-
-
Labai dekui uz tikslius pastebejimus ,gal "Vasiuku"kurejai atsipeikes.
-
Platu
NuorodaŠaligatvį padarė Vienuolio gte įdomu keli žmonės praeina per dieną tik vienas Vanagas skraido pirmi atgal
-
HOPE
NuorodaScam scam every where but don! T worry, every one is not a cheater, very reliable and profitable site. Thousands peoples are making good earning from it. For further detail visit the link no instant money required free signup and information …… bit.ly/39JrDqt
-
Tratas
NuorodaGerai, kad galvojama ne apie artimiausio mėnesio problemas, o žiūrima į ateitį. Užskaitau.
-
Anykštėnas
NuorodaLabai geri pasiūlymai. Tik kokie bus baisūs komentarai. Ilgai nereikės laukti. Na rodykite savo bjaurasti komentatoriai....
-
Palikite komentarą